شرایط تحصیل پزشکی در چین

دسته بندی نوشته ها

گالری عکس

تماس با ما

شرایط تحصیل پزشکی در چین

شرایط تحصیل پزشکی در چین

شرایط تحصیل پزشکی در چین از آن جایی که آسان محسوب میشود، باعث شده است تا چین متقاضیان زیادی را برای اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل داشته باشد. دانستن نکات مهم درباره شرایط تحصیل پزشکی برای کسانی که قصد گذراندن رشته پزشکی در این کشور را دارند، ضروری می باشد. در سال های اخیر تعداد متقاضیان رشته های پزشکی در چین افزایش پیدا کرده است، زیرا مدرک ارائه شده در پایان تحصیل توسط دانشگاه های این کشور در سطح بین الملل معتبر می باشد. به همین دلیل دانشگاه های متعددی در این کشور آماده پذیرش دانشجویان می باشد. وزارت بهداشت چین به منظور تضمین کیفیت آموزشی بالا و ارائه استاندارد به دانشجویان خارجی، در سال ۲۰۰۷ ابتدا مقررات موقتی را برای استاندارهای کنترل کیفیت در زمینه ی رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی انتشار داد. در حال حاضر این استاندارها هر ساله مرور و منتشر خواهند شد.

در این نشریه فهرست حدود ۴۹ دانشگاه پزشکی که به وسیله ی دولت چین مجوز ارائه این دوره ها را دارند وجود دارد. دانشگاه‌هایی که در این فهرست نباشند مجاز به ثبت نام دانشجویان خارجی برای رشته پزشکی به زبان انگلیسی نخواهند بود. امروزه تعداد زیادی دانشجو از کشورهای مختلف چین را برای تحصیل پزشکی انتخاب می کنند. سال گذشته بیش از ۱۰۰۰۰ دانشجو برای تحصیل پزشکی به چین سفر کردند. در این مقاله می خواهیم ضروری ترین موارد مربوط به تحصیل پزشکی در کشور چین را با شما به اشتراک بگذاریم.

اصلی ترین شرایط تحصیل پزشکی در چین

اگر بخواهیم اصلی ترین شرایط تحصیل پزشکی در چین بیان نماییم، می توان موارد زیر را عنوان نمود:

  • داشتن حداقل هجده سال تمام در هنگام ثبت نام
  • برخورداری از دیپلم 12 ساله تحصیلی که معادل با مدرک تحصیلی متوسطه در چین است.
  • به دست آوردن حداقل 70 در صد از دروس پایه مانند شیمی، زیست شناسی، ریاضی و فیزیک
  • شرکت در دوره پری مدیکال به جهت دریافت آمادگی لازم برای شروع تحصیل
  • داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی که معادل نمره 530 TOEFL و  6 IELTS است.

تحصیل در چین

هزینه تحصیل پزشکی در چین

یکی از تاثیرگذارترین عوامل در انتخاب یک کشور برای ادامه تحصیل، هزینه زندگی و تحصیل می باشد. هزینه زندگی و هزینه تحصیل در سال ۲۰۲۱ و در کشور چین مقرون به صرفه تر است. برای این که در این کشور به تحصیل بپردازید در حدود ۱۱۵۰۰ و ۲۱ هزار دلار است. رشته هایی نظیر رشته های هنر، معماری،پزشکی، پیراپزشکی، دندان پزشکی به دلیل داشتن واحد های عملی هزینه های بیشتری دارد و به حدود ۲۰ تا ۴۰ هزار دلار می رسد. دانشجویان این دانشگاه ها می توانند در دانشگاه های آمریکایی و یا انگلیسی که در چین وجود دارد،تحصیل کنید. هزینه تحصیل در این نوع دانشگاه ها بین ۸ تا ۱۴ هزار دلار برای هر سال خواهد بود و هزینه لیسانس در حدود ۱۱ هزاردلار و ارشد ۱۲ تا ۱۴ هزار دلار در سال است. 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای تحصیل پزشکی در چین

یکی از معضلاتی که ممکن است هر فردی برای تحصیل پزشکی داشته باشد، انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل است چرا که در صورتی که مدرک آن دانشگاه مناسب ادامه فعالیت در ایران نباشد،‌ ممکن است شخص را نا امید کند. در لیست جدید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت،‌ موارد زیادی معرفی شده اند که همین موضوع تقاضا را برای حضور در این دانشگاه ها افزایش داده است. در چین برای تحصیل،‌ نه آزمونی وجود دارد و نه نیازی به گذراندن کالج دیده می شود. از جمله مهم ترین و معروف ترین دانشگاه های معتبر چین می توان به ووهان،‌شاندوگ،‌شانتو، هاست و زیجیانگ اشاره کرد. برخی از دیگر دانشگاه های مورد تایید وزرات بهداشت به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه لان جو
  • دانشگاه سوچو
  • دانشگاه کشاورزی چین
  • دانشگاه فناوری جنوب چین
  • دانشگاه سیچوان
  • دانشگاه علم و صعنت شرق چین
  • دانشگاه شمال شرقی
  • دانشگاه جنوب شرقی
  • دانشگاه علوم پزشکی سرمایه
  • دانشگاه هونان
  • دانشگاه الکترونیک و فناوری چین
  • دانشگاه چین از علوم زمین (ووهان)
  • دانشگاه اقیانوسی چین
  • دانشگاه صنعتی دالیان
  • دانشگاه نفت چین
  • دانشگاه شانو
  • دانشگاه چونگ کینگ
  • دانشگاه ژیدیان

برای تحصیل پزشکی در چین به چه مدارکی نیاز است؟

علاوه بر شرایط تحصیل پزشکی در چین توجه به مدارک لازم نیز حائز اهمیت می باشد. مدارک ذکر شده می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • برخورداری از گواهی نامه پزشکی و سلامت
  • برخورداری از گذر نامه
  • فرمی که در زمان درخواست از دانشگاه مورد نظر تکمیل شده
  • همراه داشتن دعوت نامه از دانشگاه چین
  • ارائه رزومه
  • داشتن فرم توصیه نامه
  • گواهی نامه عدم سوء پیشینه
  • مدرک یا پرینت حساب که نشان دهنده موجودی کافی است
  • ارائه مدرک زبان معتبر

شرایط تحصیل پزشکی در چین به لحاظ سنی

محدودیت سنی یکی از نکات مهم برای شرایط تحصیل پزشکی در چین است. این نکته درباره شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین و نیز شرایط تحصیل داروسازی در چین نیز صدق می نماید. در حقیقت در اغلب دانشگاه های این کشور افرادی که سنشان بیشتر از 25 یا 26 نباشد را پذیرش نمی نمایند. البته در برخی از دانشگاه های کشور چین این محدودیت به 30 تا 31 سال افزایش پیدا کرده است؛ اما باید گفت که شهریه تحصیل بالاتری نسبت به بقیه دانشگاه ها دارند.

شرایط تحصیل پزشکی

 ویژگی مهم تحصیل پزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین ویژگی ها و مزیت های مهمی دارد. اما شاید بتوان گفت که تحصیل به زبان انگلیسی از مهمترین این ویژگی ها به شمار می آید. بدین ترتیب نیازی به فراگیری زبان چینی وجود ندارد. از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در چین می توان به هزینه قابل قبول آن اشاره نمود. همچنین برخورداری از امکانات و سطح علمی بالا در دانشگاه ها و بیمارستان های این کشور نیز از مزایای شرایط تحصیل پزشکی به شمار می آید. تحصیل در دانشگاه های این کشور قابلیت اخذ بورسیه را نیز دارد. علاوه بر آن زندگی و تحصیل در این کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

از جمله داشگاه های معتبر در زمینه پزشکی در چین می توان به دانشگاه های جیائوتونگ، ژنگژو، نانجینگ و ووهان اشاره نمود. گذراندن رشته پزشکی در کشور چین حدود شش سال به طول می انجامد. پنج سال اول آن مربوط به تحصیلات اصلی در این رشته و یک سال آخر نیز مربوط به گذراندن دوره اینترنشیپ به معنای کاروزی عملی در بیمارستان های این کشور می باشد. در پایان یاد آورد می شود که پذیرش و شرایط تحصیل پزشکی در چین در دانشگاه های مختلف، ممکن است متفاوت باشد. به همین علت می توان با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه مورد نظر، نسبت به دریافت اطلاعات لازم و کامل و نیز نحوه و زمان ثبت نام اقدام نمود. همچنین در سایت دانشگاه های چین میتوانید شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین را نیز بررسی کنید.

تحصیل پزشکی در چین

اعزام دانشجو برای تحصیل پزشکی در کشور چین

برای تحصیل در چین در رشته پزشکی،‌ به ۶ سال زمان نیاز است و دو حالت تحصیل در دانشگاه وجود دارد. در حالت اولیه، ۲ سال اول انگلیسی و دو سال میانی و دو سال آخر چینی خواهد بود. در حالت دوم ۴ سال اول انگلیسی و سال پنچم به بعد انگلیسی چینی خواهد بود. اگر قصد تحصیل پزشکی در کشور چین را دارید باید معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای ۱۶ و در غیر این صورت پس از اتمام پزشکی نمی توانید در ایران شروع به کار کنید چرا که مدرک آن مورد تایید وزارت بهداشت نیست.  شروع سال تحصیلی در دانشگاه های پزشکی چین از ماه سپتامبر / اکتبر می باشد و مهلت ثبت نام و ارسال مدارک تا پایان ماه جولای می باشد.

نکات مهم برای تحصیل پزشکی در کشور چین

طول دوره رشته های پزشکی و دندان پزشکی در چین یکی از شرایط تحصیل پزشکی در چین است که معمولا شش سال طول میکشد و شما میتوانید زبان تدریس خود را به دو صورت زیر انتخاب کنید:

حالت اول: در این حالت شما میتوانید دو سال اول از درس خود را کاملا به زبان انگلیسی سپری کنید و دوسال میانی را به صورت دو زبانه ی انگلیسی چینی سپری کنید و در نهایت دو سال آخر را فقط به زبان چینی بخوانید.

بیشتر بخوانید:   اخذ اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری

نکات مهم برای تحصیل پزشکی در کشور چین

حالت دوم: در این حالت شما چهار سال از شش سال تحصیلی خود را به زبان انگلیسی سپری کرده و سال پنجم را به صورت دو زبانه انگلیسی چینی سپری میکنید و در نهایت سال آخر یعنی سال ششم را به زبان چینی سپری میکنید.

متقاضیان ایرانی باید توجه داشته باشند که اگر قصد اتمام تحصیل در چین و بازگشت به ایران را دارند، باید معدل دیپلم و پیش دانشگاهیشان بالای 16 باشد، در غیر این صورت مدرک شان مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار نمیگیرد. برای اطلاع دقیق از شرایط تحصیل پزشکی در چین و یا شرایط تحصیل پزشکی در روسیه با مشاوران خبره گروه افروس در ارتباط باشید.

پزشکی (MBSS) در کشور چین

از آن جا که روز به روز به تعداد دانشجویان خارجی در چین افزوده می شود. چین به شکل چشمگیری در حال بین المللی شدن پیش می ‌رود.زمان تحصیل در چین شما با دانشجویانی از کشورهای مختلف جهان مواجه هستید. شما علاوه بر یاد گرفتن فرهنگ های بین المللی مختلف می ‌توانید با فرهنگ سنتی چین نیز آشنایی پیدا کنید. بیشتر کشورها در دانشگاه ها دارای نماینده هستند.

بورسیه رشته پزشکی در دانشگاه‌های کشور چین

امکان دریافت بورسیه برای رشته های علوم پزشکی، در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز وجود خواهد داشت و موسسه بنیاد جهانی پژوها در سپتامر ۲۰۲۱ موفق به کسب فول فاند اسکولارشیپ، در رشته پاتولوژی و در مقطع دکترا شده است. همانطور که می دانید، شما به جز دریافت بورسیه، قادر به دریافت کمک هزینه تحصیلی نیز خواهید شد. بعضی از دانشگاه ها در چین، علاوه بر بورسیه کامل امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی برای بعضی از واجدین شرایط  را فراهم آورده اند. در این نوع از تسهیلات قسمتی از شهریه دانشجو به وسیله ی دانشگاه شامل تخفیف می گردد.

تحصیل رایگان پزشکی در چین

تحصیل رایگان در چین در سال های گذشته به چنان محبوبیتی رسید که هر ساله سطح تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های چین، بیشتر می شود. تحصیل پزشکی در چین، امروزه یکی از محبوب ترین انتخاب ها در بین دانشجویان ایرانی می باشد که به تحصیل پزشکی در خارج علاقمندند. یکی از دلایل این محبوبیت، امکان تحصیل رایگان در چین نام دارد. بخش دیگری از علت این تقاضای بالا به رشد سریع اقتصاد چین، جایگاه شرکت های چینی در بازارهای جهانی و البته، چشم انداز عالی شغلی، مربوط خواهد شد.

امروزه، دانشجویان بسیار زیادی در پی تحصیل ارزان در خارج از کشور و در دانشگاه های بین المللی می باشند. جایی که تحصیل بین المللی با کیفیت بالا را در کنار فرصت های بین المللی دریافت می کنند. چین یکی از کشورهایی می باشد که علاوه بر ارائه یک تحصیل سطح بالا و عالی، هزینه های تحصیل مقرون به صرفه ای نیز خواهد داشت. علاوه بر این، زندگی در کشوری مثل چین تجربه ای فراموش نشدنی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تحصیل رایگان پزشکی در چین

یک سال تحصیلی در چین به دو ترم تقسیم می شود. ترم اول در سپتامبر شروع می شود و در ژانویه به اتمام می رسد. ترم دوم در مارس آغاز شده و در ژوئیه به پایان می رسد. در بیشتر موارد، آموزش در قالب سخنرانی ها، سمینارها و تکالیف کتبی صورت می گیرد. دانش آموزان برای گذراندن یک سال تحصیلی باید تعداد مشخصی از واحدهای درسی را پاس نمایند. به منظور انجام این کار، لازم است که امتحانات شفاهی و کتبی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

نظم و انضباط در دانشگاه های چین اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر دانش آموزی دیربه کلاس برسد، اجازه شرکت در آن کلاس را نخواهد داشت. در صورت غیب کردن بیش از اندازه، دیگر قادر به شرکت در امتحانات نهایی نخواهد بود.

ویزای تحصیل پزشکی در چین

یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و همچنین ویزای تحصیلی این کشور است. با ما همراه بمانید تا به رفع این دغدغه بپردازیم. به منظور دریافت ویزای تحصیلی چین پیش از هر مسئله باید پذیرش خود را از دانشگاه انتخابی در چین بگیرید. سپس مدارک لازم به منظور دریافت ویزای تحصیلی را به سفارت چین در کشور محل زندگی خود تحویل دهید.

شرایط کار دانشجویان پزشکی در چین

کار کردن دانشجویان بین بین المللی که با ویزای دانشجویی در حال تحصیل در این کشور هستند اکیداً ممنوع می باشد. اگر دانشگاه متوجه کار کردن دانشجو در زمان تحصیل شود؛ ویزای او لغو می شود و حتی امکان دارد از کشور اخراج شود. با این وجود، شما همچنان می توانید از تحصیل ارزان یا حتی تحصیل رایگان در چین در رشته خود بهره مند شوید.

دانشجویانی که در حال تحصیل در چین می باشند؛ بعد از به پایان رساندن سال آخر، فرصت های خوبی برای پیدا کردن شغل خواهند داشت. بیشتر شرکت ها در کشور چین، دانشجویان بین المللی که مدرک دانشگاه های چین را گرفته اند، استخدام می کنند. در اروپا نیز مدرک کارشناسی چینی مورد توجه کارفرمایان بسیاری قرار می گیرد. البته، رزومه تحصیلی و شغلی شما نیز در استخدام بی تاثیر نخواهد بود. توجه داشته باشید که در کشورهای اتحادیه اروپا، کارفرمایان متقاضیانی که یک دیپلم اروپایی دریافت کرده اند را ترجیح می دهند. اما شما هنوز هم می توانید با تقویت رزومه خود، شغل مورد نظر خود را بیابید. در کشورهای مستقل مشترک المنافع، مدارک تحصیلی چینی بسیار ارزش دارد. بنابراین، شما مشکلی در پیدا کردن کار نخواهید داشت.

شرایط کار دانشجویان پزشکی در چین

اقامت پس از تحصیل دانشجویان پزشکی در چین

اگر شما با ویزای کار یا ویزای دانشجویی وارد چین می شوید، برای یک کارفرمای معتبر خارجی یا در یک موسسه آموزشی معتبر برای دوره های آموزشی برای خارجی ها کار می کنید. شما باید در مدت ۳۰ روز از مهاجرت به چین درخواست خود را در اداره خروج و ورود اداره امنیت عمومی محلی (PSB) شروع نمایید. کسانی که درخواست اقامت دائمی دارند، برای یک معاینه فیزیکی، در یک مرکز پزشکی مجاز حضور پیدا کنند. باز هم، سازمان شما باید به شما در این امر کمک نماید.

مزایای تحصیل به صورت آنلاین

تحصیل آنلاین، مزایای زیادی دارد. انتخاب بین دو روش تحصیل آنلاین یا تحصیل به روش سنتی، یک موضوع کاملاً شخصی می باشد. بسیاری از افراد، تحت هر شرایطی محیط های سنتی را به محیط های مدرن ترجیح می دهند. ولی تحصیل آنلاین دارای مزایایی است که شاید برای اغلب افراد، فرصت های ایده ال تری را ایجاد کند. از جمله:

  • اول، مرزهای جغرافیایی کم رنگ می شوند:

صرف نظر از این که شما دانشجویید یا دانش آموز، می توانید از شرایط تحصیل آنلاین در دیگر شهرها یا کشورها بهره مند شوید، بدون این که حتی یک قدم پای خود را از منزل بیرون گذاشته باشید. برای مثال در ایران زندگی می کنید، اما در یکی از بهترین دانشگاه های انگلیس به صورت آنلاین تحصیل می کنید.

  • دوم، کاهش چشمگیر هزینه ها:

در تحصیل آنلاین، هزینه های زمانی و مالی نسبت به تحصیل سنتی بسیار کاهش می یابد. اولاً نیازی به صرف زمان و هزینه برای رفت و آمد به کلاس درس ندارید همچنین هزینه های برپایی کلاس مجازی نیز به مراتب از کلاس حضوری پایین تر می باشد؛ چرا که محدودیت کمتری برای ثبت نام آنلاین وجود دارد، در نتیجه هزینه ها سرشکن خواهد شد.

  • سوم، شرایط بهتر برای افراد شاغل:

تفاوتی نمی کند که خودتان دانشجوی شاغلی باشید و یا والدین شاغلی که همیشه دغدغه تحصیل حضوری فرزندانتان را داشته اید. برای دانشجویان شاغل، تحصیل آنلاین بهترین فرصت خواهد بود که بتواند هم به درس و هم به شغل شان بپردازند، بدون این که مجبور به انتخاب یکی از آن دو باشند. برای والدین شاغل نیز تحصیل آنلاین فرزاندان شان بهترین گزینه خواهد بود؛ چرا که نه نیازی به عجله برای به مدرسه بردن و به خانه آوردن آن ها دارند، نه اگر ماموریت های کاری به آن ها خورد، باید برای پذیرفتن آن ها دودل شوند. هر جایی که باشند، می توانند همراه با خانواده خود باشند، بدون این که کوچکترین خللی در تحصیل فرزندانشان به وجود آید.

  • چهارم، دسترسی به منابع یادگیری بیشتر:
بیشتر بخوانید:   شرایط تحصیل داروسازی در چین

در تحصیل آنلاین، فرد به منابع یادگیری بیشتر و مدرن تری دسترسی خواهد داشت. اینترنت، دسترسی به منابع یادگیری زیادی را برای افراد راحت تر کرده است. در نتیجه در زمان تحصیل آنلاین، افراد امکان جستجو در اینترنت و بررسی مطالب مرتبط زیادی را دارند که این موضوع در سطح و کیفیت یادگیری آن ها تاثیر زیادی می گذارد و با ذهن بازتری مطالب را یاد می گیرند.

  • پنجم، امکان دریافت مدارک معتبر تحصیلی بین المللی:

با تحصیل آنلاین، امکان دریافت مدارک معتبر تحصیلی با استانداردهای بین المللی از هر کشوری که بخواهید وجود خواهد داشت و در هر زمان و مکانی که باشید، می توانید از مدارس و یا دانشگاه های دلخواه تان مدارک معتبر تحصیلی بگیرید، بی آن که نیاز باشد شخصاً در محل حضور پیدا کنید.

هر چند تحصیل آنلاین همراه با معایبی است، از جمله اینکه امکان تقلب یا پرتی حواس در این روش، نسبت به روش سنتی بیشتر است، اما مزایای آن به مراتب بیشتر است. به منظور کنترل موارد این چنینی نیز راه حل های مختلفی، مانند پشتیبانی و پیگیری دائمی دانش آموزان به وسیله ی آموزگاران برای ارتقا کیفی یادگیری آنها، وجود خواهد داشت. افرادی که از فناوری مناسب (مثل اینترنت پرسرعت و کامپیوتر خوب) برخوردار باشند، بهینه ترین استفاده را از این روش تحصیلی می کنند.

نکات تحصیل در چین 2023

تعداد دانشجویانی که به قصد تحصیل در چین، کشورشان را ترک می کنند هر ساله رو به بیشتر شدن است. این موضوع با پیشرفت زیاد این کشور در عرصه های آموزشی و اقتصادی، فرصت های بیشتری برای آینده دانشجویان و دانش آموزان بومی و بین المللی ایجاد کرده است.

در چند دهه گذشته، وزارت آموزش و پرورش چین روش های آماده سازی دانشجویان به وسیله ی دانشگاه ها را اصلاح کرد. بعد از آن چین به کشوری با یکی از بهترین کیفیت های آموزشی در جهان مبدل شد. مدارک تحصیلی چینی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده و تعداد اساتید بین المللی در حال تدریس در دانشگاه های این کشور هر ساله روند صعودی دارد.

تحصیل در چین 2023 نسبت به دیگر کشورها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. نرخ شهریه دانشگاه ها و قیمت مسکن در چین به شکل قابل توجهی پایین تر از ایالات متحده و یا کشورهای اروپایی می باشد. از همین رو به جذابیت های تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور افزوده است.

برای پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های چین، داشتن دانش کافی زبان چینی و قبولی در آزمون HSK الزامی می باشد. بنابراین دانشجویان پیش از درخواست برای دانشگاه ها، به مدت 1 تا 2 سال دوره های آمادگی زبان چینی را باید بگذرانند. هر چند گزینه هایی مانند گذراندن دوره های زبان تابستانی نیز وجود دارد، ولی این دوره های تابستانی پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها را ضمانت نخواهد کرد.

برخلاف دوره های تابستانی آموزش زبان، دوره های ویژه آمادگی زبان چینی تا اندازه ی زیادی پذیرش دانشجو را در دانشگاه های چین ضمانت می کند. همچنین متقاضیانی که دوره های گفته شده را گذرانده باشند از شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها معاف می شوند.

تعداد زیادی از دانشگاه های چین از نظر علمی و پژوهشی سرآمد بسیاری از دانشگاه های آسیایی و حتی جهانی می باشند. 10 دانشگاه برتر این کشور که علاقه مندان زیادی در بین دانشجویان دیگر کشورها نیز دارند، به ترتیب دانشگاه های Tsinghua، دانشگاه پکن، چیائو تونگ، فودان، ژجیانگ، دانشگاه علم و صنعت چین، نانجینگ، سان یات سن، موسسه فناوری هاربین و دانشگاه Xian Jiaotong  نام دارند.

هر سال تحصیلی در چین به 2 ترم تقسیم بندی می شود. ترم اول از ماه سپتامبر آغاز و در ژانویه به پایان خواهد رسید. ترم دوم نیز در ماه مارس آغاز و در ماه جولای به اتمام می رسد. در اغلب موارد در دانشگاه های چین آموزش ها به شکل سخنرانی، سمینار و تکالیف کتبی ارائه می شود. به منظور قبولی و ورود به سال تحصیلی بعدی، دانشجویان موظف اند که تعداد مشخصی واحد درسی را بگذرانند و امتحانات شفاهی و کتبی را نیز با موفقیت طی کنند.

نظم و انضباط در دانشگاه های چین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به عنوان مثال، چنان چه دانشجویی برای شرکت در سخنرانی ها و یا کلاس ها دیر حاضر شود، اجازه حضور در کلاس را نداشته و یا اگر کسی در طول یک ترم تحصیلی غیبت زیادی کند، مجاز به شرکت در امتحانات پایان ترم نخواهد بود. این قوانین با جدیت در همه ی دانشگاه های چین برقرار است.

بر طبق آمار و ارقام گزارش شده از دانشگاه های چین، در سال 2021 تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور حدود 1,061,511 دانشجو بوده که رقم بسیار زیادی می باشد. پیش بینی می شود این تعداد دانشجویان تا پایان سال ۲۰۲۳ نیز بیشتر شود. جمعیت چین بالای 1.4 میلیارد نفر، یعنی حدود 20% از جمعیت کل زمین اعلام شده است. هرچند امکان دارد زندگی در کشوری با این جمعیت به نظر دشوار برسد، ولی چین با چنین جمعیتی در چند دهه گذشته به عنوان سریع ترین کشور در حال رشد اقتصادی لقب گرفته است.

نرخ اشتغال بالا در چین و همچنین وجود مدرن ترین شهرها در این کشور سبب شده تا مرکز جهان کم کم به سمت شرق تغییر نماید. پس از آمریکا، پر رونق ترین شهرهای دنیا از نظر اقتصادی در چین واقع شده اند. طبیعت بسیار زیبا و نمادهای باستانی چین، زندگی دانشجویی در این کشور را بسیار لذت بخش نموده و اماکن بسیار زیادی برای کاوش دانشجویان بین المللی در خاک آن وجود دارد.

تحصیل پزشکی در چین در دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه ژجیانگ چین با عنوان مختصر ZJU  مشهور است. این دانشگاه در سال ۱۸۹۷ تاسیس گشت و هم ‌اکنون یکی از صد دانشگاه برتر دنیا می باشد. این دانشگاه که در هانگژو یکی از دیدنی‌ترین شهرهای چین قرار دارد، شامل هفت دانشکده و ۳۷ دپارتمان می باشد. ZJU دارای ۴۱۹۱ عضو هیئت علمی تمام وقت از جمله ۵۲ عضو آکادمی علوم چین و آکادمی مهندسی چین می باشد. دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین، باید غیر چینی باشند و از سلامت کامل فیزیکی و روانی برخوردار باشند. هم‌چنین داشتن شرایط زیر الزامی خواهد بود:

  • اول، داشتن سن حداکثر ۲۵ سال برای تحصیل کارشناسی، داشتن سن حداکثر ۳۵ سال برای تحصیل کارشناسی ارشد و داشتن سن حداکثر ۴۰ سال برای تحصیل در مقطع دکتری الزامی خواهد بود.
  • دوم، ارائه نمره قبولیآزمون‌ HSK، آزمون تافل یا آزمون آیلتس.

متقاضیان باید به سیستم درخواست آنلاین دانشجویان بین‌المللی دانشگاه ژجیانگ وارد شوند، فرم درخواست را به شکل  واضح پر کنند و نسخه ‌های اسکن شده اصلی یا محضری از مطالب زیر را در صورت نیاز به شکل کامل آپلود نمایند. مدارک به شرح زیر می باشد:

  • اول، عکس در اندازه عکس پاسپورت.
  • دوم، فتوکپی گذرنامه.
  • سوم، دیپلم فارغ‌ التحصیلی.
  • چهارم، ریز نمرات رسمی.
  • پنجم، مدرک زبان انگلیسی (آزمون تافل یا آزمون آیلتس) یا زبان چینی.
  • ششم،‌ انگیزه نامه (حداقل ۸۰۰ کلمه برای تحصیل در مقطع کارشناسی و حداقل ۱۵۰۰ کلمه برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی).
  • هفتم،‌ توصیه ‌نامه.
  • هشتم، مقالات پژوهشی (در صورت وجود).
  • نهم، آخرین مدرک تحصیلی.

سوالات رایج شرایط تحصیل پزشکی در چین

اول، آیا تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی ممکن خواهد بود؟

بله! بسیاری از برنامه های پزشکی دانشگاه های چین به زبان انگلیسی برگذار خواهند شد.

دوم،‌ شرایط سنی تحصیل پزشکی در چین در مقطع کارشناسی به چه شکل است؟

دانشجویان به منظور تحصیلات اولیه ی دانشگاهی پزشکی در چین باید در بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال قرار داشته باشند.

سوم، شرایط نمرات دریافتی برای گرفتن پذیرش پزشکی چین به چه صورت است؟

برای دریافت پذیرش تحصیلی چین در رشته پزشکی باید حداقل ۷۰ درصد نمره را در دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی را بگیرید.

چهارم، آیا دانشگاه های پزشکی چین مورد تایید وزارت بهداشت جهانی می باشند؟

بله. سازمان WHO بیشتر دانشگاه های پزشکی چین را تایید می نماید.

پنجم، آیا تحصیل رایگان پزشکی در چین امکان پذیز است؟

بورسیه های تحصیلی تقریبا تحصیل پزشکی در چین به شکل رایگان را امکان پذیر می کند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *