شرایط تحصیل داروسازی در روسیه

دسته بندی نوشته ها

گالری عکس

تماس با ما

شرایط تحصیل داروسازی در روسیه

شرایط تحصیل داروسازی در روسیه

شرایط تحصیل داروسازی در روسیه نسبت به شرایط تحصیل این رشته در سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار ساده تر است. در ایران بسیاری از افراد هستند که علاقمند به تحصیل در این رشته هستند اما از آن جایی که قبولی در دانشگاه های معتبر برای تحصیل در این رشته تا حدودی سخت است، علاقمندان به تحصیل رشته داروسازی میتوانند با هزینه های بسیار معقول و مناسبی در کشور بینظیری مثل روسیه تحصیل کنند و مدارک معتبری برای کار در سراسر دنیا دریافت کنند. گروه مشاورین افروس در این مسیر همراه شما هستند تا بتوانید به راحتی اقامت تحصیلی کشور روسیه را اخذ کرده و مشغول تحصیل در رشته مورد علاقه تان شوید. از آن جایی که در روسیه از جدیدترین امکانات و تکنولوژی ها برای تدریس رشته های پزشکی استفاده میشود، فارغ التحصیلان از رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و … از توان علمی بالایی برخوردار بوده و آماده ی جذب توسط کلینیک ها و مراکز درمانی در سراسر دنیا هستند. در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری درباره شرایط تحصیل داروسازی در روسیه میدهیم.

شرایط تحصیل در روسیه

معرفی و شرایط تحصیل داروسازی در روسیه

در بین رشته های حوزه پزشکی، داروسازی دومین رشته محبوب است. یک متخصص داروساز تاثیر تمامی داروها را میداند و میتواند دارو تجویز کند. رشته داروسازی در روسیه نیز طرفداران بسیار زیادی داری و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا تدریس میشود. هزینه ی تحصیل در روسیه در مقایسه با سایر کشورهای خارجی بسیار مقرون به صرفه تر بوده و برای دانشجویان بسیار به صرفه است. شرایط تحصیل داروسازی در روسیه  برای افرادی که قصد دارند راحت و بی دردسر و بدون آزمون ویزای تحصیلی یک کشور معتبر را دریافت کنند تا بتوانند در رشته مورد علاقه شان تحصیل کنند، بسیار آن سان است. رشته پزشکی نیز در بین دانش آموزان رشته تجربی بسیار پر طرفدار است و از آن جایی که در کشور ما ظرفیت های محدودی برای تحصیل در دانشگاه های معتبر رشته پزشکی وجود دارد، خیلی از افراد و دانشجویان برای پیگیری رشته مورد علاقه خود یعنی پزشکی به مهاجرت روی می آورند. در این بین اقتصادی و کم هزینه بودن تحصیل در کشور مقصد برای دانشجویان بسیار مهم است. تحصیل کم هزینه و مقرون به صرفه در رشته پزشکی از جمله شرایط تحصیل پزشکی در روسیه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و همچنین شرایط تحصیل داروسازی در روسیه میتوانید با مشاروان کاربلد تیم افروس تماس بگیرید.

 

برنامه ها و شرایط تحصیل داروسازی در روسیه

داروسازی یکی از رشته های مهم در حوزه پزشکی و سلامت است که تاثیر بسیار زیادی در سلامت افراد و جامعه و در نگاه کلی تر تاثیر بسیار زیادی در سلامت مردم کل دنیا دارد. بنابراین فارغ التحصیلان این رشته باید به خوبی مطالبی که در این رشته ارائه میدهند را یاد بگیرند تا آسیبی به افراد و جامعه وارد نکنند. برای یاد گرفتن خوب مفاهیم درسی در رشته داروسازی در مرحله اول باید به سراغ انتخاب یک دانشگاه خوب و مورد اطمینان بروید.

شرایط تحصیل داروسازی در روسیه بسیار مطلوب و آسان بوده و از طرفی مفاهیم و مطالب ارائه شده در این رشته در دانشگاه های روسیه کاملا به روز مطابق با مفاهیم روز دنیا است. تحصیل رشته ی داروسازی در روسیه حدود 4 تا 6 سال طول میکشد که بعد از آن دانشجویان میتوانند تخصص خود را در رشته هایی مثل دارو شناسی، شیمی دارویی، داروسازی تکنیکال، تشکیلات دارویی، تحقیقات دارویی، تکنولوژی دارویی و … بگیرند و کاملا آماده ورود به بازار کار در تمام دنیا شوند. تمامی این ها توضیحات جامع و کلی ای درباره شرایط تحصیل داروسازی در روسیه می باشد.

جهت تحصیل در کشور روسیه دوره ای به نام پادفک روسیه برای دانشجویان برگزار میشود که در طی این دوره دانشجویان علاوه بر یادگیری کامل زبان روسی، میتوانند پیش نیازهای ورود به دانشگاه را نیز یاد بگیرند تا با آمادگی کامل شروع به یادگیری کنند.

تحصیل داروسازی در روسیه

مدارک موردنیاز و شرایط تحصیل داروسازی در روسیه

ریاضیات، فیزیک، شیمی عمومی و معدنی، شیمی عمومی و غیر ارگانیک، شیمی تحلیلی، زیست شناسی، بیو تکنولوژی، سم شناسی و … همگی از واحدهای درسی ای هستند که برای تحصیل در رشته داروسازی باید آن ها را بگذرانید و به اصطلاح پاس کنید. بنابراین پاس کردن تمامی دروس نام برده شده با نمرات بالا از جمله شرایط تحصیل داروسازی در روسیه می باشد. گفتنی است که خیلی از افراد علاقه ای به رشته های شاخه تجربی یعنی پزشکی و یا داروسازی ندارند و به سراغ رشته های حوزه ی ریاضی و مهندسی میروند. درست است که قبولی در رشته های مهندسی در داخل کشور آسان تر از رشته های پزشکی است اما خیلی از افراد علاقمند به تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور هستند. اگر شما هم به دنبال کشور مقصدی هستید که بتوانید رشته مهندسی را در آن به صورت ارزان و مقرون به صرفه بخوانید و مدرک معتبری را نیز دربافت کنید، میتوانید با مشاوران تیم افروس در این باره مشورت کنید. شرایط تحصیل مهندسی در چین و شرایط تحصیل داروسازی در روسیه کاملا آسان بوده و شما میتوانید برای مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی این کشورها به راحتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:   اخذ اقامت چین از طریق سرمایه گذاری

داروسازی در روسیه

دوره‌های پادفک ( یادگیری زبان روسی )

اگر قصد تحصیل به زبان روسی در روسیه را داشته باشید باید در دوره های آموزش زبان روسی به اسم پادفک شرکت کنید. این دوره ها در برخی دانشگاه ها به عنوان شرط لازم و ضروری شناخته می شود و باید پیش از ورود در هر دانشگاه شرایط ورود به آن را بررسی کنید. برخی از کشورها این نوع دوره ها را به عنوان یک پیش نیاز در دانشگاه ها معرفی می کنند. تحصیل به زبان روسی سبب می شود تا شما از بورسیه های دولتی بهره ببرید و شهریه اقتصادی تر داشته باشید. این دوره ها مزیت هایی نظیر ارتقای مهارت های ارتباطی و آشنایی با آداب و رسوم آن کشور را به دنبال دارد.

ویژگی های تحصیل داروسازی در روسیه:

در روسیه از داروسازی به عنوان دومین شغل سطح بالا، پس از پزشکی یاد می‌ شود. یک متخصص با تحصیلات عالی که تاثیر هر دارویی را می ‌داند و می ‌تواند آن ها را بسازد. با توجه به این پس ‌زمینه فرهنگی، تحصیل داروسازی در روسیه هر سال درصد بالای محبوبیت را بین دانشجویان بین‌المللی داشته است. علاوه بر ارج و قرب بالای این رشته در روسیه، انگیزه‌های دیگری مانند سادگی دریافت پذیرش، هزینه‌های کم، و امکان تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به مدرک تخصصی زبان اشاره نمود.

روسیه یکی از کشورهای مهم بین‌المللی می باشد که از نظر فرهنگی، جغرافیایی، و تاریخی جاذبه‌ های بسیار زیادی برای گردشگری دارد. دانشجویان بین‌المللی با تحصیل داروسازی در روسیه می ‌توانند علاوه بر دانشگاه، در فضاهای اجتماعی روسیه شرکت کنند و از مزایای برخورداری از جایگاه نخبه در این جمع‌ ها برخوردار شوند. به منظور رسیدن به این جایگاه، آن ها باید در درس‌های فیزیک، شیمی، و زیست‌شناسی دوره دبیرستان قبول شوند.

مقاطع تحصیلی داروسازی در کشور روسیه

  • اول، کارشناسی (لیسانس)

در این مقطع، دانشجویان و متقاضیان، علوم پایه را در مورد داروسازی می آموزند و در نهایت، قادر خواهند بود تا با استفاده از دانش خود دربارۀ استفاده از انواع داروها و تاثیرات آن‌ها، در داروخانه ‌ها مشغول فعالیت شوند. طول این دوره نیز معمولا 5 سال خواهد بود.

  • دوم، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)

طبیعتا، آموزه ‌های این مقطع، تخصصی‌ تر و پیچیده ‌تر از لیسانس می باشند. دانشجویان در مقطع ارشد، دانش خود را در رابطه به این رشته عمق می دهند و این بار در این مقطع، به توسعه و تحقیق در مورد انواع داروها خواهند پرداخت.

  • سوم، دکتری

بالاترین مقطع تحصیلی در رشته داروسازی دکتری است و دانشجویان را برای فعالیت علمی و کار در صنعت داروسازی، آماده خواهد ‌کرد. در این مقطع، افراد برای تحقیقات بزرگ آماده می ‌شوند و حتی بعد از فراغ ‌التحصیلی، می ‌توانند به عنوان دانشمند داروساز نیز مشغول فعالیت شوند. تحصیل داروسازی در روسیه و در مقطع دکتری، سه گرایش «داروسازی بالینی»، «داروسازی فارماکولوژی» و «کشف دارو» دارد.

بهترین دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل داروسازی

چنان که در قسمت ‌های قبلی نیز به آن اشاره داشتیم، تعدادی از بهترین دانشگاه‌های دنیا و بعضی از بزرگترین و تاپ ‌ترین مراکز علمی جهان برای رشته داروسازی و رشته‌ های پزشکی دیگر، در کشور روسیه قرار گرفتند. بی شک با این اوصاف، تحصیل داروسازی در روسیه می ‌تواند فرصت بسیار خوبی برای متقاضیان ایجاد کند.

برخی از بهترین دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل در رشته داروسازی، به شرح زیر است:

نام دانشگاه رتبه در روسیه رتبه در جهان
Moscow State University 1 123
Saint Petersburg State University 3 304
Kazan Federal University 5 423
Ural Federal University 6 486
دانشگاه دولتی TSU 7 547
Sibirskiy Federal’nyy University 10 736
دانشگاه رودن روسیه 14 941
دانشگاه پزشکی سیچنوا روسیه 35 704

 

آینده شغلی تحصیل داروسازی در روسیه

بازار کار برای رشته داروسازی، در هر کشوری، بسیار خوب است و می ‌توان به اشتغال سریع پس از تحصیل امید داشت. نکته مهمی که متقاضیان تحصیل داروسازی در روسیه باید به آن توجه داشته باشند، این است که موضوع اشتغال بلافاصله پس از تمام شدن تحصیل، برای آن ها اهمیتی دوچندان دارد؛ چون که برخلاف اغلب کشورها، دانشجویان ویزای کاریابی یا «stay back visa» نخواهند داشت. اگر دانشجویان نتوانند پیش از تمام شدن تحصیل در روسیه کار پیدا کنند، مجبورند که به کشور خود برگردند. دانشجویان تحصیل داروسازی در روسیه، باید به این نکته توجه داشته باشند که کار در این کشور، به چند عامل مهم وابسته است؛ این عوامل عبارتند از سن و سابقه کاری، مقطع تحصیلی دانشجو و البته شهر محل کار. بی شک لازم است که این موارد نیز در نظر گرفته شوند. فارغ ‌التحصیلان رشته داروسازی می ‌توانند در ردیف‌های شغلی زیر نیز شروع به فعالیت کنند:

  • اول، کار در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ ها
  • دوم، کار در شرکت‌ های دارویی و داروسازی
  • سوم، اشتغال به عنوان دستیار داروساز
  • چهارم، مدیر مطالعات یا داده ‌های بالینی
  • پنجم،‌ دستیار مدیر داروخانه
  • ششم،‌داروسازی بالینی
  • هفتم،‌ تکنسین داروسازی
  • هشتم، داروساز هسته‌ ای
بیشتر بخوانید:   اخذ اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری

برخی دانشگاه های مطرح برای تحصیل داروسازی در روسیه

از بین دانشگاه های روسیه در سال ۲۰۲۲ در حدود سه مورد جز ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در حوزه داروسازی می باشند که این موضوع نمایانگر کیفیت تدریس این دانشگاه ها است. از جمله این دانشگاه ها میتوان به دانشگاه علوم و موصوف مسکو با رتبه جهانی ۷۸ دانشگاه سچینوا با رتبه جهانی ۶۵۱ تا ۷۰۰ و دانشگاه کازان با رتبه جهانی ۳۴۷ اشاره کرد . 

دانشگاه علوم لومونسوف مسکو در کشور رتبه اول را دارد و جزو قدیمی ترین و اولین دانشگاه های روسیه می باشد.این دانشگاه در سال ۱۸۵۵ میلادی تاسیس شده و به علاوه بر قدمت زیاد خود به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان به شمار می رود.

دومین دانشگاه قدیمی روسیه دانشگاه فدرال کازان می باشد که رتبه ده کشوری را دارد و در جهان رتبه ۳۴۷ را کسب کرده است. این دانشگاه در سال ۱۸۰۴ تاسیس شده و مرکز دانشگاهی بین المللی این کشور شناخته می‌شود. این دانشگاه به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز آموزش عالی در منطقه وسیع ولگا ست که بیش از ۵۰ هزار دانشجو را هر سال می پذیرد. تمامی دروس این دانشگاه به صورت انگلیسی و روسی تدریس می شود.

مشاوره رایگان برای تحصیل پزشکی و مهندسی در روسیه

دانشگاه لومونوسوف مسکو، دانشگاه سچینوا و دانشگاه کازان سه تا از برترین دانشگاه های داروسازی روسیه است که میتوانید برای تحصیل رشته داروسازی در این کشور روی این دانشگاه ها حساب کنید. در ادامه قصد داریم درباره شرایط دانشگاه ها و شرایط تحصیل داروسازی در روسیه بیشتر صحبت کنیم. دانشگاه لومونوسوف مسکو دارای رتبه کشوری 1 و رتبه جهانی 78 برترین و قدیمی ترین دانشگاه روسیه است. این دانشگاه از نظر علمی تایید شده است و مدرکی که از این دانشگاه اخذ شود، دارای ارزش بالایی خواهد بود.

دانشگاه سچینوا دارای رتبه کشوری 10 و رتبه جهانی 347 یک مرکز بین المللی شناخته شده است که به ارائه طیف وسیعی از رشته ها به دو زبان انگلیسی و روسی می پردازد. یکی از خوبی های تحصیل در روسیه برای دانشجویانی که از طریق تحصیل به روسیه مهاجرت میکنند، این است که برای تحصیل خود کافی است حدود 10 الی 20 درصد از شهریه دانشگاه های روسیه را هزینه کنند. در این مقاله سعی کردیم درباره شرایط تحصیل داروسازی در روسیه صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه و یا سایر رشته ها میتوانید با مشاوران تیم افروس تماس حاصل کنید.

سوالات رایج در خصوص شرایط تحصیل داروسازی در روسیه

زبان تحصیل داروسازی در روسیه چیست؟

شما می توانید در روسیه در رشته داروسازی، هم به زبان روسی و هم زبان بین المللی یعنی انگلیسی مشغول به تحصیل شوید.

آیا امکان تحصیل داروسازی در روسیه به شکل رایگان وجود دارد؟

خیر؛ تحصیل داروسازی در روسیه رایگان نیست و مستلزم پرداخت هزینه می شود.

آیا می توانم مستقیما به رشته داروسازی در کشور روسیه وارد شوم؟

خیر؛ شما برای تحصیل داروسازی در این کشور باید حتماً یک سال دوره پادفک را در طی کنید.

آیا ارائه مدرک زبان برای تحصیل داروسازی در روسیه الزامی است؟

بسته به شرایط دانشگاه می توان جواب این سوال را داد. منتهای مراتب معمولا دانشگاه ها مدرک زبان از شما نمی خواهند.

 

2 پاسخ

  1. سلام و وقت بخیر
    در بین شرایط تحصیل داروسازی در روسیه، دیدم که دوره پادفک برای برخی دانشگاه ها نیازه.
    آیا برای دانشگاه سچینوا نیاز به حضور در دوره پادفک هست؟

    1. سلام وقت بخیر بله
      از جمله شرایط تحصیل داروسازی در روسیه و در دانشگاه سچینوا، گذراندن دوره پادفک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *