شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین

دسته بندی نوشته ها

گالری عکس

تماس با ما

شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین

شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین

شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین به گونه ایست که مورد توجه بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان قرار گرفته است. آموزش عالی و بهترین اساتید دندانپزشکی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا از دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در چین دعوت می کند. هزینه مناسب، محیط آرام و زیبا، زیرساخت های پیشرفته و آموزش به زبان انگلیسی عواملی هستند که دانشجویان را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به چین جذب می کنند. دانشجویانی از کشورهای مختلف مانند هند، پاکستان، آفریقا و … برای تحصیل به چین می آیند و در 20 تا 25 سال گذشته، تعداد دانشجویان بین المللی که برای تحصیل چین را انتخاب کرده اند چندین برابر شده است.

شرایط تحصیلی دندان پزشکی در چین با هدف آموزش دندان پزشکان حرفه ای به دانشجویان خارجی ارائه می شود. قبل از درخواست پذیرش برای تحصیل دندان پزشکی در چین، دانشجویان باید تمام دوره های اجباری و امتحانات فارغ التحصیلی را پشت سر بگذارند. همچنین متقاضیان می توانند به آینده بازار کار و میزان درآمد حاصل از این رشته در این کشور امیدوار باشند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین را بدانیم

بیش از 10 هزار دانشجوی علوم پزشکی، علاقه مند به اطلاع از شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین بوده و چین را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. گزارش اخیر وزارت آموزش و پرورش جمهوری خلق چین نشان داد که 52 دانشگاه برای ثبت نام و ارائه آموزش های حوزه دندانپزشکی در مقطع کارشناسی یا MBBS به دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی تأیید شده اند. شرایط تحصیل پزشکی چین و همچنین دندانپزشکی فرصت عالی برای دانشجویان بین المللی است تا بتوانند در کشوری با پایه خوب و توسعه سریع در هر بخش، رشد کنند. دانشگاه ها برای شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین توسط سازمان بهداشت جهانی اعتبار  کسب کرده و آموزش پزشکی چین در نظرسنجی اخیر WHO رتبه چهارم را کسب کرده است و مدرک پزشکی آن در سطح جهانی شناخته شده است. از جمله دلایل تحصیل در رشته دندانپزشکی چین موارد زیر می باشد:

  • شهریه مقرون به صرفه
  • بدون نیاز به آزمون ورودی
  • هزینه کم اسکان و زندگی
  • مطالعه به زبان انگلیسی
  • دانشگاه های تایید شده توسط وزارت بهداشت ایران
  • ویزای تضمینی و سریع

تحصیل دندان پزشکی در چین

مزایای تحصیل دندان پزشکی در چین

تحصیل در چین در رشته پزشکی و دندانپزشکی مزایایی دارد که سبب می‌شود تا انتخاب بیشتر افراد باشد. از جمله مهمترین ویژگی‌‌های تحصیل دندانپزشکی در چین، کیفیت بالای آموزش در این کشور است. در این کشور دانشگاه ها رشته دندانپزشکی را هم برای دانشجویان ملی و هم دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و اکثر دانشگاه‌های این کشور بر اساس استانداردهای جهانی به آموزش می پردازند. لازم به ذکر است که بیشتر دانشگاه‌های این کشور در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. از جمله دیگر مزایای این دانشگاه ها می توان به تجهیزات و لابراتورهای به روز آن اشاره کرد و زیرساخت‌های کامل آموزشی برای تحصیل دندانپزشکی در چین وجود دارد. هزینه تحصیل در این کشور مناسب است و محیط زندگی برای دانشجویان با توجه به استانداردهای بین المللی خوابگاه ها خوب است.

بیشتر بخوانید:   شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

برای ایجاد شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین به چه مدارکی نیازمندیم؟

مدرک صادر شده توسط دانشگاه های چین مورد تایید بسیاری از سازمان های پزشکی در سراسر جهان است و شما مجاز به کار در هر نقطه از چین و بسیاری از کشورهای دیگر هستید.

موارد زیر شامل مدارکی است که برای ایجاد شرایط تحصیل پزشکی در چین و همچنین شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین مورد نیاز است

  • فرم تکمیل شده برای درخواست تحصیل در دانشگاه دندانپزشکی
  • انگیزه نامه ای که شامل هدف تحصیل، برنامه های کاری شما برای بعد از فارغ التحصیلی و غیره است.
  • رزومه ای که تجربیات تحصیلی، کاری، کارآموزی، کار داوطلبانه و سایر تجربیات شما را نشان می دهد.
  • اصل مدارک مربوط به همراه ریز نمرات
  • گواهی پزشکی و معاینه کامل
  • توصیه نامه
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پرینت مالی
  • ترجمه تمام مدارک درخواستی به انگلیسی یا چینی.

ازجمله شرایط تحصیل دندان پزشکی چین میتوان به:

  • متقاضی باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم، سلامت کامل و فاقد سابقه کیفری باشد.
  • متقاضی باید دبیرستان را با (نمره 12) یا معادل آن به پایان رسانده باشد.
  • کسب حداقل 60% نمره زبان و دروسی از جمله فیزیک، شیمی، زیست شناسی.

اقامت در چین

شهریه تحصیل دندانپزشکی در چین

متوسط ​​هزینه تحصیل در چین که از شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین است، حدود  35000 تا 50000 یوان در سال تخمین زده می شود که معادل 6000 تا 7000 دلار در سال است. علاوه بر این، هر چه سطح دانشگاه بالاتر باشد، هزینه پذیرش گرانتر خواهد بود. همچنین دانشجویان بین المللی به طور متوسط ​​سالانه حدود 4000 دلار برای هزینه های خوابگاه و حدود 2000 دلار برای هزینه های زندگی (مانند غذا، حمل و نقل و …) پرداخت می کنند.

یکی دیگر از شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین شامل دو نوع ویزا میباشد با فرم های X1و  X2. ویزای X1 برای آن دسته از متقاضیانی صادر می شود که بیش از 6 ماه برای تحصیل به چین می روند. ویزای X2 نیز برای کسانی صادر می شود که با همین هدف به چین می آیند اما مدت اقامت آنها کمتر از 6 ماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:   شرایط تحصیل پزشکی در چین

دارندگان ویزای X1 می توانند ظرف 30 روز پس از ورود به چین برای مجوز اقامت موقت از اداره امنیت عمومی محلی درخواست دهند. اعتبار مجوز اقامت موقت می تواند بین 180 روز تا 5 سال متغیر باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین و هزینه زندگی

  • هزینه های اسکان

اگرچه شانگهای و پکن در سراسر جهان به عنوان گران ترین شهرها برای زندگی شناخته می شوند، اما برای ایجاد شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین می توانید چندین گزینه مسکن مقرون به صرفه را در این کلان شهرها یافت.

  • هزینه اقامت در چین

هزینه های خوابگاه های دانشجویی بین 160 تا 400 دلار است. این مبلغ برای هر ماه است. سایر هزینه های اقامت مانند خدمات آب، برق و گاز 50 دلار است.

همانطور که گفته شد  یکی از بهترین روش های اخذ اقامت در چین، اقامت تحصیلی است. اقامت از طریق سرمایه گذاری، ازدواج و یا حتی اقمت گرفتن کاری و … بخشی از انواع روش های اقامت چین است. بنابراین شم میتوانید با ایجاد شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین اقامت تحصیلی بگیرید.

روش های مختلفی مانند خرید ملک یا خرید سهام در بازار بورس چین منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود. در واقع تنها در صورتی امکان اخذ اقامت چین از طریق سرمایه گذاری برای سرمایه گذارانی وجود دارد، که حداقل 3 سال فعالیت تجاری مستمر داشته باشند و از نظر مالیاتی و اعتباری مشکلی نداشته باشند.

  • هزینه های غذا

غذاهای جالب و متنوع نیز در چین بسیار محبوب و معروف هستند و گفتنی است که هزینه غذا نیز در این کشور ارزان است. یک وعده غذایی در فست فودها و رستوران ها بین 1 تا 4 دلار است. غذاهای خارجی هم هست که حدود 7 دلار است.

  • حمل و نقل

هزینه ها مقرون به صرفه است و زمان بندی بسیار دقیق است و بین 0.3 تا 0.5 دلار آمریکا است.

شرایط تحصیل دندان پزشکی

سخن پایانی برای اخذ اقامت چین

به عنوان سخن پایانی درباره شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین باید گفت شاید کسانی که قصد تحصیل در رشته های برتر را دارند نام دو کشور چین و روسیه را برای تحصیل شنیده باشند. امروزه تعداد زیادی از کشورها شرایط سختی را برای متقاضی تحصیل در رشته های علوم پزشکی از جمله داروسازی تعیین می کنند اما تحصیل داروسازی در روسیه همچنان آسانتر است و به عنوان یکی از جذاب ترین موضوعات برای متقاضیان تحصیل در روسیه به حساب می آید.

اگر شما هم میخواهید از شرایط تحصیل داروسازی در روسیه مطلع شوید میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *