شرایط تحصیل مهندسی در روسیه

دسته بندی نوشته ها

گالری عکس

تماس با ما

شرایط تحصیل مهندسی در روسیه

شرایط تحصیل مهندسی در روسیه نسبت به شرایط تحصیل در سایر کشورهای اروپایی آسان تر است. در ادامه این مقاله مقصد داریم تا شرایط تحصیل در روسیه را باهم بررسی کنیم. روسیه کشوری زیبا، پهناور، پیشرفته و قدرتمند در همه زمینه ها به ویژه در زمینه های علمی است که به دلیل همین قابلیت ها در لیست معدود ابرقدرت های جهان قرار گرفته است.

شاید شما فکر نکرده باشید که شرایط تحصیل مهندسی هم برای مهاجرت اخذ اقامت کشوری مانند روسیه مناسب است.

کشور روسیه دارای بیش از 160 دانشگاه و مرکز آموزش عالی می باشد که هر ساله پذیرای هزاران دانشجو از سراسر جهان هستند و به دلیل شهرت بین المللی بالایی که دارند می توانند پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه ها وارد بازار کار جهانی شوند.

حتما می دانید که روسیه در زمینه های فنی و مهندسی و همچنین پزشکی جایگاه بسیار خوبی در جهان دارد، و از لحاظ شرایط تحصیل داروسازی در روسیه و همچنین مهندسی ،جزو رشته های محبوب بوده و نیز کیفیت و شرایط تحصیل مهندسی در روسیه بسیار بالاست و تاکنون توانسته فارغ التحصیلان بسیار خوبی تربیت کند.

چگونه برای پذیرفته شدن در شرایط تحصیل مهندسی در روسیه اقدام کنیم؟

دانشجویان رشته های مهندسی که قصد تحصیل در روسیه را دارند و شرایط تحصیل مهندسی را میدانند باید در آزمون های ورودی که ویژه اتباع خارجی برگزار می شود، بگذرانند. هزینه تحصیل مهندسی در روسیه نسبت به اروپا یا آمریکا کمتر است. به عنوان مثال، شهریه دوره های کارشناسی و تخصصی در رشته های مکانیک، مدل سازی ریاضی، فناوری اطلاعات از 89000 روبل شروع می شود. شهریه در ریاضیات، شیمی، فیزیک، مکانیک مواد، مهندسی عمران، مهندسی نرم افزار، امنیت اطلاعات، الکترونیک، مهندسی ابزار دقیق، انرژی الکتریکی و حرارتی، مکاترونیک، رباتیک و متالورژی از 102000 روبل در سال شروع می شود. یکی دیگر از شرایط تحصیل مهندسی در این کشور هزینه مسکن است که هزینه مسکن سالانه از 153000 روبل برای رشته هایی مانند فیزیک هسته ای و حرارتی، تجهیزات هواپیما و موشک، کشتی سازی و مهندسی نانو شروع می شود. با این حال، دانشجویان بالقوه با نمرات خوب در گواهی های تحصیلی می توانند برای برنده شدن در رقابت بورسیه یا شرکت در المپیک بین المللی که توسط دانشگاه برگزار می شود، تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:   آشنایی با شرایط تحصیل در چین

شرایط تحصیل مهندسی در روسیه در بین اکثر دانشجویان خارجی این کشور جایگاه شناخته شده ای دارد. به هر حال این کشور بالاترین نرخ باسوادی را در جهان دارد و هزینه های آموزشی آن مقرون به صرفه است. دانشگاه های مهندسی این کشور رتبه درخشانی در زمینه پیشرفت تکنولوژی و مطالعات فضایی در جهان دارند.

تحصیل مهندسی در روسیه

مزایا و شرایط تحصیل مهندسی در روسیه

به هر حال روسیه یکی از کشورهایی است که دانشگاه های آن در زمینه مهندسی در سطح جهانی حرفی برای گفتن دارند و به همین دلیل مدرکی که ارائه می دهند در اکثر کشورهای اروپایی مورد تایید است و همانطور که گفته شد این کشور در زمینه های فیزیک، شیمی، ریاضیات و مهندسی شهرت جهانی دارد. یکی دیگر از خوبی های شرایط تحصیل مهندسی در روسیه این است که دانشجویانی که در دانشگاه های مهندسی روسیه تحصیل می کنند می توانند به صورت پاره وقت کار کنند. همچنین برای این دانشجویان ویزای تحصیلی نیز صادر می شود. واضح است که در صورت تحصیل مهندسی در روسیه، پس از اخذ مدرک می توانید در بازار کار روسیه استخدام شوید و یا به ایران بازگردید. مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی نیز امکان پذیر است که در این صورت دانشگاه های مهندسی روسیه سکوی پرشی برای شما خواهند بود.

از جمله دانشگاه های برتر برای تحصیل مهندسی در روسیه می توان به دانشگاه معروف لومونوسوف، دانشگاه فنی و مهندسی مسکو، دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو، دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ، دانشگاه پلی تکنیک تومسک، دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ و دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای اشاره کرد.

تحصیل مهندسی

هزینه تحصیل و شرایط تحصیل مهندسی در روسیه

با توجه به شرایط تحصیل مهندسی در روسیه میتوان گفت برای دانشجویان خارجی رایگان نیست، اما شهریه ای که روسیه از دانشجویان خارجی دریافت می کند در مقایسه با کشورهای اروپایی کمتر است. این در حالی است که دانشگاه های مهندسی روسیه دارای استانداردهای بین المللی هستند و کسانی که در این دانشگاه ها تحصیل می کنند می توانند برای ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی بروند. زیرا مدارک دانشگاه های معتبر روسیه در کشورهای معتبر اروپایی تایید می شود.

از جمله موارد قابل توجه به شرایط تحصیل مهندسی میتوان هزینه زندگی در این کشور پهناور اشاره کرد که بسته به سبک زندگی شما می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی می توان هزینه احتمالی برای افراد در نظر گرفت. برای هزینه های غذای ماهانه یک نفر در روسیه، باید تقریباً 40 تا 50 دلار در ماه هزینه کنید. اگر می خواهید یک غذای منصفانه و معقول بخورید، 30 دلار می پردازید. هزینه بلیط ماهانه مترو در این کشور 16 دلار و هزینه اتوبوس 10 دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:   شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی در روسیه بالا نیست اما باید به این نکته هم توجه کنید که این هزینه خیلی هم پایین نیست. دانشجویان متقاضی برای تحصیل در انواع رشته ها به خصوص رشته دندان پزشکی و یا انواع رشته های مهندسی، باید قبل از هرگونه اقدامی از  شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه  و همچنین شرایط تحصیل مهندسی در این کشور کاملا آگاه باشند و اطلاعات جامعی را کسب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مسیر مهاجرت خود و همچنین راحت تر کردن این مسیر میتوانید از مشاوران کاربلد تیم افروس درخواست مشاوره رایگان کنید.

شرایط تحصیل مهندسی

سوالات متداول درباره تحصیل در روسیه

  1. آیا امکان تحصیل مهندسی به زبان انگلیسی در روسیه وجود دارد؟

در روسیه دانشگاه هایی وجود دارند که دوره های مهندسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

  1. چرا شرایط تحصیل مهندسی در روسیه را انتخاب کنید؟

استفاده از روش های نوین آموزشی، هزینه های مقرون به صرفه، بالا بودن سطح سواد و امکان دریافت بورسیه های دولتی و غیردولتی از جمله مزایای تحصیل در این کشور است.

  1. آیا دانشگاه های مهندسی روسیه در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده اند؟

بیش از 35 دانشگاه این کشور در بین پانصد دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

  1. بهترین دانشگاه مهندسی روسیه کدام است؟

در بین دانشگاه های معتبر روسیه، دانشگاه لومونسف در رتبه 90 جهان قرار دارد.

  1. چه زمانی باید برای بورسیه کارشناسی ارشد و دکتری اقدام کنم؟

برای دریافت بورسیه های این مقطع باید پس از گذراندن یک ترم یا یک سال تحصیلی اقدام کرد.

شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل مهندسی در روسیه و چین، مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در رشته های مهندسی و پزشکی در روسیه و چین و یا ویزای کاری ، اخذ اقامت چین از طریق سرمایه گذاری و… با مشاورین تیم افروس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *