شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه

دسته بندی نوشته ها

گالری عکس

تماس با ما

شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه

شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه

شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه نسبت به سایر کشورها ساده تر بوده و به همین دلیل سالانه تعداد افراد زیادی به مهاجرت به روسیه برای درس خواندن در رشته دندان پزشکی فکر میکنند. رشته دندان پزشکی یکی از رشته های پول ساز در ایران است که دانش آموزان زیادی در رشته تجربی برای به دست آوردن رتبه خوب و قبولی در این رشته در دانشگاه های معتبر با هم رقابت میکنند. بنابراین عملا قبولی خیلی از افراد در این رشته میسر نیست چرا که با توجه به متقاضیان زیاد این رشته، رقابت بر سر قبولی در این رشته بسیار بالاست.

اگر شما هم متقاضی تحصیل در رشته دندانپزشکی هستید و فکر میکنید که شانسی برای قبولی در دانشگاه های معتبر داخلی را ندارید، پیشنهاد ما به شما تحصیل دندان پزشکی در روسیه است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شرایط تحصیل دندان پرشکی در روسیه را با هم بررسی کنیم.  روسیه از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه بسیار خوبی قرار داشته و علاوه بر این شرایط خوب تحصیلی، مقرون به صرفه بودن هزینه ی تحصیلات و همچنین کیفیت بالای آموزش در این کشور از جمله مواردی است که روسیه را به یکی از بهترین کشورهایی تبدیل کرده که شما عزیزان بتوانید تحصیل دندان پزشکی در روسیه را تجربه کنید.

علاقمندان به تحصیل در رشته دندانپزشکی میتوانند بعد از تحصیل خود در دوره های تخصص نیز شرکت کنند و یک مختصص دندان پزشک شوند. با مدرک کسب شده در ین رشته میتوانند نه تنها در مراکز و کلینیک های روسیه مشغول به کار شوند بلکه این مدارک در سراسر دنیا معتبر بوده و افراد میتوانند در هر نقطه ای از دنیا مشغول به کار شوند. این خلاصه ای از شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه است در ادامه با جزئیات این روند شما را آشنا میکنیم.

تحصیل دندان پزشکی

مهم ترین نکات برای شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه

تحصیل در دانشگاه های روسیه در رشته پزشکی و دندان پزشکی معمولا بین 6 تا 7 سال طول میکشد و تعداد سال های تحصیل شما بستگی به زبانی که برای اموزش انتخاب میکنید دارد. اگر تحصیل به زبان روسی را انتخاب کنید، یک سال به تعداد سال های تحصیل تان اضافه خواهد شد و در طول این یک سال شما کاملا زبان روسی را یاد میگیرید. این مورد یکی از شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه میباشد. اما به طور کلی مراحل اخذ و پذیرش دانشگاه های روسیه به صورت زیر است:

  • انتخاب دانشگاه و برنامه های آن
  • اطلاع درباره هزینه های تحصیلی در آن دانشگاه و بورسیه های تحصیلی
  • آماده سازی مدارک مورد نیاز دانشگاه
  • شرکت در آزمون ورودی در صورت وجود آزمون
  • دریافت دعوت نامه برای تحصیل
  • اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت به روسیه
بیشتر بخوانید:   شرایط تحصیل مهندسی در روسیه

این ها از جمله مواردی است که برای به دست آوردن شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه باید برای آن ها تلاش کنید. همچنین اگر علاقمند به تحصیل دندان پزشکی در کشورهای دیگری مثل چین هستید، میتوانید مقاله ی شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین را بررسی کنید تا بتوانید شرایط مهاجرت به چین از طریق تحصیل را برای خود ایجاد کنید.

شهریه ها و هزینه ها از جمله شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه

یکی از امتیازاتی که دانشگاه های روسیه نسبت به دانشگاه های دیگر در دنیا دارد، شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه بسیار ارزان و مقرون به صرفه آن است. به طور کلی تحصیل در روسیه برای مهاجرت کنندگان بسیار ارزان و مناسب است و دانشجویان خارجی برای تحصیل در روسیه تنها ملزم به پرداخت 10 الی 20 درصد هزینه واقعی تحصیل هستند و این یک نکته ی خیلی مثبت محسوب میشود. بنابراین شما میتوانید به صورت کاملا ارزان و مقرون به صرفه در یکی از بهترین کشورهای دنیا، تحصیل کنید و مدارک معتبر در رشته مورد علاقه تان بگیرید. شما میتوانید پس از اتمام تحصیل خود در روسیه در کلینیک ها و بیمارستان ها به راحتی مشغول به کار شوید.

تحصیل در روسیه

بهترین دانشگاه ها با شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه

از نظر اعتبار علمی، دانشگاه های پزشکی روسیه از جمله بهترین و معروف ترین دانشگاه ها در سطح جهانی میباشند . این یکی از خوبی های شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه است. دانشگاه های روسیه برنامه های درسی خود را با جدیدترین و به روزترین متدها به دانشجویان ارائه میکنند و علاوه بر این دارای استانداردهای بین المللی و کیفیت بالای آموزشی هستند. البته این نکته گفتنی است که شاید دانشگاه های روسیه در مقایسه با کیفیت آموزشی در دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان کمی دارای لول و سطح پایین تری باشند اما این جا باید به مقرون به صرفه بودن و کم هزینه تر بودن تحصیل در این کشور دقت کرد. کشورهای دیگری نیز مانند روسیه مثل کشور چین از شرایط مهاجرت تحصیلی بسیار آسانی برخوردار هستند و به نسبت هزینه های تحصیل مناسبی هم دارند. برای مثال شرایط تحصیل پزشکی در چین هم بسیار ساده بوده و شما میتوانید به راحتی در دانشگاه های معتبر این کشور، در رشته پزشکی تحصیل کنید.

بیشتر بخوانید:   شرایط تحصیل داروسازی در روسیه

زبان های تحصیلی برای تحصیل دندان پزشکی در روسیه

شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه به گونه ای است که امکان تحصیل به دو زبان روسی و انگلیسی وجود دارد. در دانشگاه های روسیه، نیازی به ارائه مدرک زبان وجود ندارد. البته دقت کنید که بدون دانستن زبان روسی و انگلیسی شرایط تحصیل بسیار سخت خواهد شد. آزمون های ورودی دانشگاه ها در روسیه به دو زبان انجام می گردد و برای تحصیل تسلط کافی به زبان روسی و انگلیسی ضروری است. زبان تدریس دروس دندان پزشکی و پزشکی در دانشگاه های روسیه به صورت زیر است:

  • دانشگاه ولگوگراد / روسی + انگلیسی
  • دانشگاه روستوف / روسی
  • دانشگاه کازان / روسی + انگلیسی
  • دانشگاه رودن / روسی + انگلیسی
  • دانشگاه سچینوا / روسی + انگلیسی
  • دانشگاه آستاراخان / روسی

مدارک مورد نیاز برای داشتن شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه

در اینجا قصد داریم مدارکی را بررسی کنیم که داشتن شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه را برای شما تایید میکند:

  • داشتن مدرک دیپلم و کسب حداقل 50 درصد نمرات دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و زبان انگلیسی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست پذیرش نامه

این ها همه مدارکی است که باید برای پذیرش در دانشگاه های روسیه فراهم کنید.

تحصیل دندان پزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی بدون نیاز به آزمون در روسیه

رشته دندانپزشکی در دانشگاه های سراسر جهان ارائه میشود اما از آن جایی که معمولا دانشگاه ها آزمون ورودی برای درس خواندن در این رشته لحاظ میکنند، بسیاری از افراد برای درس خواندن در رشته مورد علاقه خود یعنی دندان پزشکی باز میمانند. یکی از خوبی های شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه امکان تحصیل بدون آزمون در رشته دندان پزشکی است و این کار را برای بسیاری از دانشجویان راحت تر کرده است. بنابراین در این مقاله متوجه شدیم که تحصیل در دانشگاه های روسیه در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارزان تر و ساده تر است و در عین حل شما پس از اتمام درس خود مدارک معتبری دریافت میکنید و میتوانید در هرجایی که میخواهید مشغول به کار شوید. اخذ اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری هم یکی دیگر از راه هایی است که شما میتوانید از طریق آن به روسیه مهاجرت کنید بدون اینکه نیاز باشد ویزای تحصیلی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *