آشنایی با شرایط تحصیل در چین

دسته بندی نوشته ها

گالری عکس

تماس با ما

آشنایی با شرایط تحصیل در چین

آشنایی با شرایط تحصیل در چین

امروزه تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی، داروسازی و یا دندان پزشکی یکی از اولویت ها برای بسیاری از افراد محصل می باشد. اما در کشور ما با وجود داوطلبان و متقاضیان زیاد، ظرفیت قبولی برای این رشته ها کمی پایین می باشد. علاوه بر این در ایران برای ورود به این رشته ها نیاز است تا در یک آزمون دشوار و با تعداد زیادی داوطلب رقابت نمود. به همین سبب تعداد زیادی از داوطلبان برای تحصیل در این رشته سعی می کنند تا کشورهای دیگر را انتخاب کنند. بدون تردید چین یکی از این کشورها بوده که دارای شرایط آسانی برای تحصیل می باشد.
شرایط تحصیل در چین در مقایسه با کشورهای دیگر کمی ساده تر بوده و در واقع داوطلب می تواند به راحتی وارد دانشگاه شود. جالب است بدانید که برای ورود به دانشگاه در این کشور نیاز به شرکت در آزمون های دشوار و نفس گیر نیست. با توجه به این ویژگی می توان اظهار داشت که شرایط تحصیل در چین می توان امکان ورود به رشته های پزشکی، دندان پزشکی و یا داروسازی را برای بسیاری از افراد امکان پذیر نماید. در ادامه به بررسی چگونگی شرایط و نحوه تحصیل هر کدام از این رشته ها در کشور چین خواهیم پرداخت.

دانستن شرایط تحصیل در چین

چین رو بیشتر بشناسید

چین در شرق آسیا واقع شده و جزو پرجمعیت ترین کشورهای دنیاست. این کشور ۹.۶ میلیون کیلومتر مربع وسعت کره زمین را شامل می‌شود و دارای ۲۳ استان است. آب و هوای این کشور مناسب است و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا در چین وجود دارد. این کشور در امتداد اقیانوس آرام قرار دارد و سومین و ششمین رودخانه بلند جهان در این کشور قرار دارد. از آنجا که از قدیم این کشور در محل جاده ابریشم قرار گرفته است، لذا به عنوان یک رابط بین شرق و غرب شناخته می شود. با توجه به باستانی بودن شهر چین، جاذبه های خاص و باستانی در این کشور بسیار زیاد هستند، به نحوی که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. با توجه به جغرافیای کم نظیر چین، اقتصاد این کشور نیز مناسب است و مردم در این کشور به عنوان سخت کوش ترین کارگران شناخته می شوند. اگر قصد تحصیل در چین را دارید، در این مقاله از مزایا و معایب و دیگر شرایط تحصیل ایرانیان در چین صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:   شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین

مزایای تحصیل در چین

علاوه بر مواردی که در معرفی کشور چین ارائه شد، مزایای بسیار زیادی برای تحصیل در چین وجود دارد. اقتصاد مناسب، دانشگاه‌های متعدد، مناسب بودن هزینه زندگی و مزایایی نظیر بازار کار خوب از جمله ویژگی های تحصیل در چین است. بیایید به بررسی مهمترین مزایای تحصیل در چین بپردازیم.

دانشگاه های بسیار و تنوع در رشته ها

در چین شما به صورت کاملا آزاد می توانید رشته و دانشگاه خود را انتخاب کنید چرا که در این کشور در حدود ۳۰۰۰ دانشگاه فعالیت دارند. رشته های متفاوتی در تمامی علوم برای دانشجویان ملی و بین المللی ارائه شده است. جالب است بدانید که بیشتر دانشگاه های این کشور در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

هزینه تحصیل و البته زندگی در چین مناسب است

هزینه تحصیل در کشور چین با توجه به شرایط ایران مقرون به صرفه تر است. البته که بورسیه های تحصیلی متنوعی برای پرداخت کمک هزینه به دانشجویان در دسترس قرار گرفته که می تواند به شما در رفع هزینه های زندگی و نیاز های خود کمک کند.

تحصیل به زبان انگلیسی در چین

از آنجا که این کشور به عنوان یک قطب اقتصادی شناخته می شود لذا دولت چین همواره در تلاش است تا دانشجویان بین‌المللی بیشتری را به سمت کشور خود جلب کند. به همین منظور بسیاری از رشته‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

اگر علاقه مند به بیزینس ها و مارکت های متنوع هستید، چین بهترین پایگاه برای شماست.

اقتصاد چین با سرعت بالایی در حال توسعه هست و محل کاری جذاب برای دانشجویانی است که به دنبال کسب تجربه کار در خارج از کشور هستند. شما اگر قصد تحصیل در رشته MBA را داشته باشید، می توانید با آشنایی کسب و کارها و برنامه های کاربردی در زمینه تجارت بیزینس ها کمک کنید.

شرایط تحصیل پزشکی در چین

تحصیل در پزشکی می تواند یکی از آرزوهای بسیاری از جوانان به شمار برود. برای رسیدن تحصیل در رشته پزشکی می توان روش های مختلفی را انتخاب کرد. یکی از این روش ها که نسبتاً ساده به نظر می رسد، تحصیل در خارج از کشور می باشد. کشور چین یکی از گزینه های مناسب در این حوزه به شمار می رود. شرایط تحصیل پزشکی در چین به عوامل متعددی دسته بندی می شود. مهم ترین آن ها مدارکی است که دانشگاه ها از داوطلبان می خواهند. از مهم ترین این مدارک می توان ریز نمرات دیپلم و ویزای تحصیلی را نام برد. همچنین شما می بایست هزینه‌ای را برای زندگی روزمره خود درنظر بگیرید که این هزینه نسبت به سایر کشورها بسیار معقول تر می باشد.

بیشتر بخوانید:   سرمایه گذاری و اخذ اقامت تحصیلی در روسیه

شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین

افرادی که برای تحصیل در رشته دندان پزشکی اقدام می کنند، بهتر است ابتدا این رشته را به طور کامل بشناسند. در ادامه نیز در صورتی که قصد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور را داشته باشند، بهتر است تا کشور مناسبی را انتخاب نمایند. چین یکی از کشورهای آسیایی است که هر سال تعداد مشخصی از داوطلبان تحصیل در رشته دندان پزشک را پذیرش می کند. شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین از نظر کلی ایده آل بوده و تنها دارای برخی نکات مهم است. برای مثال یکی از مراحل تحصیل در دندان پزشکی در این کشور، داشتن مدرک دیپلم و یا ریز نمرات آن به طور کامل می باشد. همچنین شما باید بتوانید به زبان‌های موردنیاز در دانشگاه های این کشور مسلط شوید.

شرایط تحصیل در چین

شرایط تحصیل داروسازی در چین

تحصیل در رشته داروسازی می تواند به نوعی آینده شغلی افراد را تضمین بکند. یکی از روش‌های تحصیل در رشته داروسازی، ثبت نام در دانشگاه‌های خارج از کشور می باشد. چین یکی از کشورهایی است که دانشجوهای مختلفی را از نقاط مختلف جهان ثبت نام می کند. البته تعداد ثبت نامی‌ها محدود بوده و می بایست با شرایط تحصیل داروسازی در چین همگام باشد. آزمونی که برای ورودی دانشگاه‌های این کشور گرفته می شود به نسبت آزمون های داخلی ساده تر بوده و امکان قبولی داوطلبان بسیار بالا است. در ضمن باید توجه داشته باشید که برای تحصیل در این رشته ها نیاز است تا تمامی مدارک موردنیاز را بدون هیچ گونه ناقصی تهیه کنید. در این صورت قادر خواهید بود تا به بهترین شکل در رشته داروسازی فارغ التحصیل شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *