شرایط تحصیل داروسازی در چین

دسته بندی نوشته ها

گالری عکس

تماس با ما

شرایط تحصیل داروسازی در چین

شرایط تحصیل داروسازی در چین همانطور که میدانید تقریبا برای اخذ اقامت تحصیلی در یک کشور خارجی به نسبت مناسب است. می‌دانید که دانشجویانی که برای تحصیل در خارج از کشور تصمیم می گیرند، ده ها گزینه پیش روی آن‌ها خواهد بود. اما در بین آن‌ها یک مقصد وجود دارد که به دلیل مزایای بسیار زیاد به خوبی خودنمایی  می‌کند و آن هم کشور چین است. چین از بین تمامی کشورهای محبوب به خوبی توانسته از هر نظر مورد تایید باشد. اما شرایط تحصیل داروسازی در چین چگونه است؟

طبق تحقیقات به عمل آمده، تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی، به تحصیل در کشور چین فکر می کنند. در این میان دانشجویان رشته داروسازی بیشترین متقاضی را دارا است. از سویی دیگر چین به عنوان کشوری که ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده، امکانات تحصیل داروسازی را به بهترین شکل فراهم کرده است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا درباره هزینه زندگی، هزینه ی تحصیل، نحوه اخذ اقامت چین و … بیشتر باهم صحبت کنیم. همچنین در صورتی که تمایل دارید درباره رشته دندان پزشکی و شرایط تحصیل دندان پزشکی در چین بیشتر بدانید میتوانید به این مقاله مراجعه کنید.

اخذ اقامت چین از طریق تحصیل

 

مزایای کشور چین و شرایط تحصیل داروسازی در چین

چین به دلیل تاریخ طولانی، فرهنگ، هزینه کمتر زندگی، شهریه و هزینه های تحصیلی ارزان، به ویژه در مقایسه با مقاصد دیگر مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان و سایر نقاط جهان، مقصدی بسیار هیجان‌انگیز و مقرون به صرفه است. از آن گذشته چشم‌انداز یافتن شغل در چین پس از فارغ التحصیلی، بسیار فریبنده است. در ادامه به مزایای بیشتر شرایط تحصیل داروسازی در چین می‌پردازیم:

1. هزینه مقرون‌به‌صرفه تحصیل و زندگی در چین

یکی از خوبی های تحصیل رشته داروسازی این است که تحصیل و زندگی در چین ارزان‌تر از تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی، آمریکا، ژاپن، است. باوجود اینکه هم برنامه درسی داروسازی و کتاب‌های مورد استفاده دانشگاه‌های اروپایی یا آمریکایی تقریباً مشابه کتاب‌هایی است که توسط دانشکده‌های داروسازی چین استفاده می‌شود. تغذیه و محل اقامت برای دانشجویان خارجی در این کشور مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل داروسازی بسیار پایین در چین به اکثر جوانان از سراسر جهان این امید را می دهد که به رویای خود یعنی داروساز شدن دست یابند.

بیشتر بخوانید:   شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

2. فرصت های بورسیه  

شرایط تحصیل داروسازی در چین به شکلی است که هر ساله حدود ۴۰۶۰۰ دانشجوی خارجی، بورسیه تحصیلی دولت چین دریافت می کنند. دانشگاه های چین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی ممتاز خود در هر سطح درنظر گرفته است. به این معنی که شما ممکن است در ابتدا با سرمایه شخصی تحصیل خود را شروع به تحصیل کنید و سپس در ترم‌های بعدی بورسیه تحصیلی خود را دریافت نمایید. گزینه دیگر این است که دوره کارشناسی را با سرمایه شخصی شروع کنید و سپس می توانید برای تحصیلات تکمیلی خود، برای بورسیه دولت چین درخواست دهید.

اخذ اقامت چین

 

سایر دلایل برای ایجاد شرایط تحصیل داروسازی در چین

شرایط تحصیل  داروسازی در چین فرصتی عالی برای کشف ترکیب منحصربفرد چین از تمدن باستانی و مدرن، و همچنین زیبایی منظره و زندگی شبانه شلوغ آن است. از آنجا که مردم چین از ۵۶ قومیت مختلف تشکیل شده‌اند ، کشوری چندفرهنگی و متنوع هستند. از این رو هنگام سفر به نقاط مختلف چین با آداب و رسوم منحصر به فردی مواجه خواهید شد و زندگی روزمره به همان اندازه جدید و لذت بخش خواهد بود.
درصد بازدید سالانه دانشجویان چین در حال افزایش است و امروزه این کشور یکی از برجسته‌ترین کشورهای میزبان دانشجویان بین‌المللی است.

تعداد در خواست های دانشجویان بین‌المللی برای اطلاع از شرایط تحصیل داروسازی در چین طی ده سال گذشته به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده استشده است . درواقع به این  دلیل است که سیستم آموزش عالی در چین تحصیلات دانشگاهی که تمام استانداردهای بین‌المللی را رعایت کرده برای دانشجویان فراهم می‌کند.

آیا تحصیل داروسازی در چین به دوره های پریمدیکال احتیاج دارد؟

تحصیل در چین برای رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی به مانند دیگر کشورهای خارج از ایران،‌ نیاز به گذراندن برخی دوره های پریمدیکال دارد که این دوره ها یک روش اصلی برای ورود دانشجویان بین المللی به برنامه MBBS دانشگاه های چین است. در این دوره ها شما شانس یادگیری موضوعات اصلی برای دوره پزشکی بالینی را خواهید داشت و در عین حال فرصت کافی برای درک محیط زندگی و یادگیری خواهید یافت. از جمله دروسی که در این دوره آموزش داده می شود،اصطلاحات پزشکی ، زیست شناسی ، شیمی و زبان چینی می باشد که در برخی دانشگاه ها،‌این کلاس ها با زبان انگلیسی اموزش داده می شود.  طول این دوره ۱۶ هفته و ۳۰ ساعت کلاس در هر هفته است که هزینه آن در حدود ۱۷،۵۰۰ RMB  خواهد بود. البته که در این شرایط‌،‌ هزینه اقامت در خوابگاه را هم باید پرداخت کنید که  برای اتاق های تک نفره ۱،۲۰۰ RMB و برا اتاق های دو نفره ۷۰۰ RMB در هر ماه  است.

بیشتر بخوانید:   شرایط تحصیل مهندسی در روسیه

معرفی برخی از دانشگاه های برتر برای تحصیل داروسازی در چین

از جمله برخی دانشگاه های مطرح در چین که برای تحصیل رشته های پزشکی از جمله داروسازی مناسب هستند،‌ می توان دانشگاه داروسازی چین، دانشگاه پکن، دانشگاه نانکای،‌ کالج پزشکی Changzhi،‌دانشگاه یانگژو، دانشگاه تیانجین،‌ دانشگاه پزشکی لیائونینگ،‌ دانشگاه پزشکی هاربین و دانشگاه Beihua را نام برد.

مدارک لازم برای ایجاد شرایط تحصیل داروسازی در چین

تحصیل در چین همانند شرایط تحصیل داروسازی در روسیه دارای شرایط و قوانینی می باشد. کشور چین در چند سال اخیر تعداد کالج هایی که آموزش داروسازی بالینی را ارائه می‌دهند  از 15 دانشکده در سال  2006 به 25 دانشکده در سال 2011 افزایش یافته است. اکثر برنامه‌های داروسازی بالینی شامل 4 تا 5 سال تحصیلی تحصیل تمام وقت برای مدرک کارشناسی است. تحصیل در کشور چین به دلیل جذب دانشجویان بین المللی، در کنار زبان بومی چینی، زبان انگلیسی هم ارائه می‌شود. در ادامه شما باید مدارک زیر را برای ایجاد شرایط تحصیل داروسازی در چین فراهم کنید:

نامه بیانیه شخصی
رزومه
گواهی سلامت
توصیه نامه
پاسپورت معتبر
گواهی تمکن مالی

تحصیل داروسازی در چین

 

کلام آخر درباره اخذ اقامت چین

چین همواره یک مکان عالی برای تحصیل، مهاجرت و مسافرت می‌باشد. فرهنگ شگفت‌انگیز، مقرون به صرفه و مهمتر از همه یک تجربه فوق العاده است . چین با کشورهای غربی بسیار متفاوت بوده که  با گذشت زمان بیشتر و بیشتر محبوب خواهد شد. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با تمامی شرایط تحصیل داروسازی در چین و مزایای آن نیز آشنا کنیم. شما می توانید برای مهاجرت به چین همانند کشور روسیه با دریافت اخذ اقامت روسیه از طریق سرمایه‌گذاری نیز به این کشورآسیایی نیز مهاجرت نمایید.

2 پاسخ

  1. برای تحصیل داروسازی در چین،‌ دانشگاه یانگژو رو پیشنهاد می دید یا کالج پزشکی Changzhi؟

    1. سلام و وقت بخیر
      شرایط تحصیل داروسازی در چین به گونه ای است که شما با توجه به شرایط خود باید بهترین گزینه را انتخاب کنید.
      البته با تماس با مشاوران افروس نیز شرایط شما سنجیده می شود و بهترین گزینه به شما معرفی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *